Follow on Bloglovin

maandag 23 juni 2014

Dermalogica Ultra calming relief masque

Een aantal maanden geleden ontving ik dit kalmerende masker voor de gevoelige huid in een huidverzorgings box. Ik was er echt blij mee want Dermalogica schijnt erg goed te zijn en ik wilde graag iets uit proberen van dit merk. Dat heb ik dan ook gedaan.

In dit artikel ga ik jullie vertellen wat mijn bevindingen zijn.








De belofte

Het masker biedt verzachting en vermindering van gevoeligheid.
Het Ultra calming Complex bevat haver en kalmerende plantenextracten die niet alleen de aanwezige gevoeligheid zullen verminderen maar tevens toekomstige gevoeligheid zullen voorkomen. Het is verrijkt met haver, algen en paddenstoelextracten. het vermindert roodheid en irritatie.

Het gebruik

Je brengt het royaal aan op de gereinigde huid en hals, ook rond de ogen. dan laat je het 10 minuten zitten. Daarna spoel je het er voorzichtig met warm water af. Herhaal dit 2-3 per week.





De verpakking

Stevige, klinische goede verpakking. Er zit 75 ml in.








Een mix van een gel en een crème die zacht is en fris. Het ruikt heel licht naar haver en bloemetjes.





Mijn bevindingen 
Ik heb het masker drie x uitgeprobeerd maar ik krijg er juist roodheid en irritatie van! heel jammer van zo'n mooi masker. Er zal wel iets in zitten waar mijn huid niet goed tegen kan. Het zou de alcohol kunnen zijn.

Pluspunten
Stevige verpakking, zachte textuur en lekkere geur.

Minpunten
Beweert voor de gevoelige huid te zijn maar veroorzaakt bij mij irritatie. En de prijs. 

Gelukkig heb ik er niets voor betaald. De prijs ligt rond de 45 euro en hij is te koop bij Dermalogica.

Hebben jullie ook wel eens een heel mooi product gekocht of gekregen waar jullie huid niet tegen kon?

Liefs,
Klaartje.





































2 opmerkingen:

  1. Ai, wat een tegenvaller :-( Heel jammer. Ik gebruik heel weinig maskers, ook omdat ze vaak het averechtse effect hebben. Maar vanmorgen heb ik een clearing masker van Glamglow geprobeerd en dat werkte oke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maskers zitten vaak vol ingrediënten die je huid niet kent. Want deze is gewend aan de dagelijkse producten die je gebruikt. Ik heb ook de ervaring dat reinigende maskers het minst snel irriteren. Fijn dat Glamglow werkt. x

      Verwijderen