Follow on Bloglovin

zondag 22 maart 2015

Filorga Anti-aging micellar solution

Vandaag mijn 100 ste artikel! En wel over een heel lekker micellair watertje van Filorga. En laat dat nu één van mij favoriete merken zijn! Dat micellair water ideaal is om je make-up mee af te halen dat weten we allemaal. Maar Filorga belooft met dit water meer. Dat dit een reiniger en lotion in één is. Met verschillende positieve eigenschappen. Ook benieuwd? 































Filorga belooft dat je met dit water je make-up eraf kan halen, je huid kunt reinigen en tonificeren. Dat klinkt perfect. Wie wil er nou niet in één handeling drie stappen doen. Het scheelt tijd en moeite wanneer je s'avonds eigenlijk geen zin meer hebt en je bedje in wilt rollen. Je begrijpt het al, dit is te mooi om waar te zijn. Maar ik geloof wel zeker dat dit water meer doet dan de meeste micellaire waters. Hij is verzorgender en zachter. Ik vergelijk hem met micellaire waters want ze noemen het een solution maar het lijkt het meeste op een micellair water.



Het water zit in een mooie grote doorzichtige fles met zwarte letters en een witte stevige dop. Er zit 400 ml in! Super. En de kitten op de foto in het lijstje is Saila. Te lief!


Ik heb er al meerdere malen ook mijn ogen mee gereinigd en dat gaat prima. Hij voelt wat zachter dan andere micellaire waters. De huid rond mijn ogen is minder droog en al mijn make-up gaat er mee af. Ik hoef ook niet méer watjes te gebruiken. Ik durf hem ook eerder voor mijn ogen te gebruiken omdat hij meer kalmerend en hydraterend werkt. Dit komt o.a doordat er rhamnose in zit. Dat is een plantaardige suiker uit de Braziliaanse plant: Uncaria. Rhamnose heeft kalmerende eigenschappen.



Verder bevat het water ook trehalose: een suiker uit woestijnplanten dat een beschermende barrière rond de cellen vormt en zo vochtverlies beperkt. Dit verklaart dat mijn huid niet trekkerig aan voelt na gebruik. Clucuronzuur werkt ontgiftend en is dus goed tegen bacteriën en dus goed tegen puistjes.

Verder staat achterop in maar liefst 10 talen (dat wil zeggen dat het in heel veel landen verkocht wordt!) : Fysiologische (= onderdeel van de Biologie dat de normale lichaamsfuncties van levende wezens bestudeert) reinigende make-up remover zonder parfum. Verwijdering van make-up en reinigen van de huid. Verrijkt met beschermende, kalmerende en hydraterende actieven voor een complete anti-age werking. s'ochtends en s'avonds aanbrengen op en wattenschijfje en wattenschijfje en de huid reinigen. Gelaat en ogen. Naspoelen niet nodig. Reiniging en lotion in één.



De dop is wel wat aan de grote kant maar er komt subtiel vloeistof uit dus je zit niet met een teveel op je watje. Hij is 18 mnd houdbaar en er zit dus 400 ml in. Dat is echt veel. 

Conclusie:

Ik ben volledig tevereden. Ik gebruik liever deze solution dan andere micellaire waters. Deze doet meer voor mijn huid en heeft anti-age eigenschappen. Ik vind het belangrijk dat ik een goed product gebruik omdat ik er iedere avond mijn reiniging mee start. De kwaliteit vind ik dus net zo belangrijk als dat van mijn face wash/ cleanser en tonic. Mijn huid is totaal niet geïrriteerd of droog na gebruik en mijn make-up gaat er in no time af! Ook vind ik de prijs bijna budget want voor 200 ml betaal je van een goed merk vaak 7.00 euro. Ik kan niet vinden hoeveel deze fles precies kost. Maar ik schat rond de 12 of 15 euro. Ik had een aanbieding en betaalde 11 euro voor 400 ml.

Ik kan hem iedereen aanraden.

Kan jij je de tijd nog herinneren dat je niet eens wist dat micellair water bestond?

Liefs,

Klaartje.












1 opmerking: