Follow on Bloglovin

maandag 13 april 2015

ECOTOOLS Lovely Looks five piece set

Ecotools is een wereldwijd bekend, diervriendelijk en milieuvriendelijk kwasten merk. Ik kwam wat kwasten tekort en liep tegen deze set aan bij de Bijenkorf. Hij was flink afgeprijsd dus ik nam hem mee. Hij voldoet aan mijn belangrijkste eis en dat is dat de haren diervriendelijk en dus synthetisch moeten zijn. Daarbij ziet hij er ook nog heel schattig uit en de haren voelen zacht aan. Kijk je mee naar mijn review?








Het is een kartonnen doosje met daarin een set van 5 kwasten. Ze zijn ongeveer anderhalve wijsvinger lang. Voorop staat in het Engels welke kwasten erin zitten met een afbeelding daarvan. Achterop staat dat je met de kwastenset een complete look kunt maken en de namen van de kwasten. Het klopt wel want er zit een poederkwast in, een blushkwast, een foundationkwast, een oogschaduwkwastje en een eyeliner kwastje. Daar kun je inderdaad alles mee doen. Heel handig voor op reis ook!































Het doosje voelt stevig aan en is ook van milieuvriendelijk materiaal gemaakt. De bloemen op het doosje zie je weer terug op de kwasten zelf.










Binnenin het doosje liggen de kwasten stevig vast en ziet het er niet leuk uit?! Er staan ook nog wat tips in, hoe je de kwasten kunt gebruiken voor een look voor overdag en s'avonds.






























De kwasten bestaan volledig uit milieuvriendelijk en diervriendelijk materiaal. De handvatten zijn van bamboe en op iedere kwast staat de naam geschreven. Het aluminium is gerecycled en de haren zijn synthetisch.






























Ik vind ze echt schattig met die kleurtjes en bloemetjes. En de haren zijn zacht genoeg. Het is maar net wat je gewend bent en ik vind goede kwasten zo duur! Je kan het ook overdrijven en 40 euro per kwast uitgeven. De meeste grote bloggers krijgen die kwasten wel eens en dan zijn ze er heel positief erover. Dat snap ik. Het zijn natuurlijk ook mooie fijne kwasten. Maar de meeste bloglezeressen hebben geen budget voor die luxe.

Zie hieronder de poederkwast van het stel!




Ik vind hem wat aan de kleine kant dus ik gebruik hem als blush, highlight of contourkwast.
Daarvoor is hij echt prima geschikt. je kunt hem wel als poederkwast gebruiken maar dan ben je gewoon wat langer bezig;).

De angled blush kwast is niet te klein maar ook niet groot. Perfect voor blush en highlighter.





























Hij is lekker zacht maar ook stevig genoeg.

En de foundation kwast





























Deze is erg mooi en stevig. Ik gebruik nooit een foundation kwastom mijn foundation aan te brengen dus ik zal hem niet nodig hebben maar hij zit nou eenmaal in de set!

Dan de oogschaduw kwast



Deze kwast is zo fijn! Ideaal wanneer je je oogschaduw deppend aan brengt maar wel iets aan de stevige kant dus wederom hij zal veel pigment aanbrengen.

Dan de platte eyeliner kwast

Dit was de belangrijke kwast waar ik naar op zoek was! Ideaal om oogschaduw langs je onderste wimperrand aan te brengen. En dat staat zoo mooi! Hij is wederom wat stevig dus kijk uit dat je hem niet in de oog duwt;) Maar helemaal prima.





























En alle vijf bij elkaar als een bosje bloemetjes






























Conclusie

Hele mooie, fijne, zachte, goede kwasten die ik iedereen aan kan raden. Deze set kocht ik bij de Bijenkorf voor 17 euro in de sale maar ik weet niet of ze bij elke Bijenkorf in Nederland te verkrijgen zijn. Bij bol.com heb je momenteel een dergelijke set voor 29.95. En de DA verkoopt Ecotools.

Wat vinden jullie fijne kwasten?

Liefs,

Klaartje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten