Follow on Bloglovin

dinsdag 7 april 2015

philosophy Miracle worker olievrije wonder lotion

Dat Philosophy een fijn merk is weten we allemaal. De afgelopen maanden heb ik meerdere crèmes getest en in het begin vond ik ze heerlijk maar helaas bleken ze na een tijdje allemaal te vet en kreeg ik weer last van cysten. Dit zijn een soort puistjes maar er komt geen witte kop op. Op mijn kaaklijn, onder mijn kin en op mijn wangen. Deze blijven vaak maanden zitten en geven littekens. Dit serum helpt me de ontstekingen voorkomen.






























De verpakking is zoals alle verpakkingen van Philosophy; strak wit met zwart en een beetje goud. En een mooie philosophische tekst.





































Maar hoe helpt dit serum mij nou mijn puistjes te voorkomen. Heel simpel omdat er geen olie in zit verstopt het mijn poriën niet. Deze lotion bevat het hoogste gehalte aan antioxidanten mogelijk. Het werkt anti-aging op en top. Maar meestal bevatten serums en lotions met deze werking veel olie. Ik was dit product ook nog nooit eerder tegengekomen.

Tevens zit er retinol in wat exfoliërend werkt waardoor poriën ook schoon blijven.


































Ik exfolieër zoveel mogelijk. Iedere dag met een speciale lotion met fruitzuren en melkzuur.

Één maal per week de microdelivery peel. En twee maal per week met een gewone scrub.
En ik gebruik deze lotion. Maar het is gewoon eigenlijk een soort serum. Het heeft de structuur van een serum maar er zit wel 50 ml in de flacon terwijl een serum meestal 30ml bevat.  Maar wanneer ik lotion zeg ben ik bang dat dat verward wordt met de lotion waarmee je je reiniging afsluit, de zogenaamde tonic. En dat is een heel andere product.












































Wat belooft het

Verbetert de elasticiteit en vitaliteit van de huid en zorgt voor een stralend resultaat.
Verbetert het natuurlijke celvernieuwingsproces van de huid waardoor tekenen van huidveroudering effectief worden bestreden.
Verhoogt de vochtopnamecapaciteit van de huid waardoor de huid veerkrachtiger en zachter aanvoelt.
Luchtige, satijnachtige, olievrije formule die snel door de huid wordt opgenomen, geschikt voor alle huidtypes. 










































Ik zie o.a. hyaluronzuur wat altijd goed is maar ook minerale olie, al is het bijna op het einde van de lijst. Het zal niet veel zijn want ik voel het in de textuur van de lotion niet terug.










































Ik vind de textuur heel lekker. Luchtig, crèmig. Smeert makkelijk uit en trekt snel in. laat een zachte huid achter. Ik moet nog wel een lichte crème erover aanbrengen want mijn huid voelt nog wat droog erna. Ik gebruik de Ziaja Sensitive nightcream. Die is voor de gevoelige huid dus er zitten weinig ingrediënten in zodat de huid zo min mogelijk kan reageren met irritatie. Er zit ook geen parfum in, geen siliconen en geen parabenen. Ik vind hem niet vettig of olieachtig en hij is ook vrij vloeibaar dus trekt ook snel in.










































Conclusie

Een hele hoogwaardige lotion die lekker zacht is, snel intrekt en mijn huid niet verstopt.
Het feit dat hij olievrij is helpt hier enorm aan mee. Er zit lekker veel in( 50ml) en hij is redelijk zuinig in gebruik. Een aanrader wanneer je last heb van puistjes maar toch de verzorging wil tegen huidveroudering van een anti-aging crème. Hij is wel duur: € 47.73.
Maar bij mijn Ici paris filiaal ging hij uit het assortiment dus ik kocht hem voor € 30.00.
Ik ben hem online wel nog tegengekomen bij Philosophy en sommige Engelse webshops.
En hij zou bij Ici paris nog in de schappen moeten staan. Maar ik raad je aan om snel te zijn voor het geval dat hij bij jullie ook uit het assortiment gaat.

Wat is jullie wonder middel bij puistjes?

Liefs,

Klaartje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten