Follow on Bloglovin

donderdag 14 mei 2015

Eucerin Sun Protection spf 50+ voor de acnegevoelige huid

Ieder jaar in de Lente wanneer het zonnetje zich weer lekker laat zien begint het dilemma.
De huid wordt bloot gesteld aan de zon en moet beschermd worden. Maar wanneer je een acnegevoelige huid hebt zijn zonnebrandcrèmes een drama. Spf en puistjes gaan gewoon niet samen. Hoe hoger de factor hoe meer last van verstoppingen van de poriën. Reguliere zonnebrandcrèmes zijn gewoon veel te vet voor de acnehuidjes. Maar ik wil mijn huid toch echt beschermen. Dat kan nu met deze superfijne gel- crème van Eucerin.































De verpakking is gewoon simpel maar we duidelijk herkenbaar vanwege het oranje. Er staat wel heel duidelijk op wat erin zit en waar hij voor dient




Sun protection spf 50+
Oil controle sun gel- crème dry touch
Gezicht, beschermt tegen de schadelijke invloeden van de zon
Anti glans effect, zonder parfum
Vette huid, acnegevoelige huid































Op de zijkant staat





Zonnebescherming voor de vette en acnegevoelige huid. Zeer hoge UVA/UVB bescherming- EU conform. Langdurig matterend effect. Anti-glans effect. Niet comedogeen.Geschikt als basis voor make- up. Zonder parfum. Getest in vochtige
klimaten. Helpt pigmentvlekken te voorkomen en beschermt tegen (vroegtijdige) veroudering als gevolg van de zon. huidtolerantie aangetoond in klinische studies- zelfs bij de acnegevoelige huid.

Innovatie

Het bevat het anti- oxidant  licochalcone A welke de huidcellen in de  diepere lagen van de huid tegen de schadelijke invloeden van de zon beschermt.
Het toegevoegde Glyrrhetinezuur versterkt het natuurlijke DNA-herstellende huidmechanisme.

Oil Control technology met dry- touch textuuur en het talgregulerende L-Carnitine geeft een onmiddellijk en langdurig matterend effect.


Dit laatste is echt fijn. je hoeft niet meer rond te lopen met een glimmend gezicht. Hij smeert eerst heel fijn uit en heeft echt een matte finish!


Er zit 50 ml in en daar kan je een poos mee voorruit.








Groot pluspunt

Het is een pompflacon! Alles zou in pompflacons moeten zitten. Het is het beste voor de houdbaarheid en hygiëne. Je kunt gemakkelijk doseren en onmogelijk verspillen of morssen. Hij is ook heel handig mee te nemen en dat is belangrijk want je moet je uiterlijk om de twee uur blijven insmeren. Het is een heel licht flesje.









































Ingrediënten





































Er zit helaas wel alcohol in maar dat is waarschijnlijk voor de houdbaarheid. Het is volledig dermatologisch getest in de laboratoria van Eucerin in Parijs. Er zit al geen parfum in. Want de combinatie parfum en zon is geen goede. Wanneer je allergisch bent voor één van de bovenstaande ingrediënten, moet je het product natuurlijk niet aanschaffen maar verder zie ik geen problemen. Ik heb een medium gevoelige huid en ik kan er tegen.

De crème 
































































De crème- gel is zacht en romig en wanneer je hem uitsmeert droogt hij meteen op met een matte finish. Wat me opvalt is dat hij enorm zacht is en je huid heel zacht aanvoelt. totaal niet vet. Dus ook totaal niet plakkerig. Echt heerlijk. Neem wel voldoende van het product voor je gezicht want de bescherming is alleen voldoende wanneer je rijkelijk smeert.
Zeker wel anderhalf pompje. En smeer na twee uur weer. Het beste is nog wel om de felle middagzon te vermijden. Wist je dat de zon voor 90% verantwoordelijk is voor de huidveroudering. Lees hier meer over in mijn artikel over huidveroudering: http://www.colorsandcreams.blogspot.nl/2015/05/de-feiten-over-huidveroudering-in-vraag.html.


Conclusie

Een aanrader. Ik ben blij dat ik deze tegen het "flacon" gelopen ben. Ik had al vrede gesloten met het feit dat ik maximaal factor 20 kon gebruiken. Een hogere factor werkte bij mij echt niet. Terwijl ik weet dat 50 het beste is. Nu ben ik heel goed beschermt en loop ik niet met een glimhoofd rond. Ook erg prettig fijn vind ik de textuur. Megazacht. Er zit 50 ml in, je koopt hem bij de apotheek voor 17,99. En natuurlijk doet hij wat hij beloofd: geen extra puistjes. Favoriet!

Wordt jouw telefoonscherm ook altijd vet wanneer je zojuist hebt gesmeerd en je word gebeld;)?

Liefs,

Klaartje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten